Veel gestelde vragen (FAQ)

Waar kan ik mijn product kopen?

Numatic werkt uitsluitend met dealers, voor zowel het professionele als het huishoudelijke assortiment. Voor huishoudelijke producten zoals Henry, Hetty, James, Charles en George vindt u via de storelocator een verkoop- en servicepunt bij u in de buurt of online.

Voor een dealeradres voor professionele schoonmaakmachines en artikelen kunt u terecht bij een netwerk van ca. 100 dealers in Nederland en België. Voor adressen kunt u contact opnemen met Sales Support +31 172 467 999, +32 3 844 8343 of via het contactformulier. Een zoekopdracht op Google op ‘Schoonmaakgroothandel’ en ‘Plaatsnaam’ geeft wellicht ook een adres bij u in de buurt.

De buizen van mijn Henry of Hetty stofzuiger vallen uit elkaar.

Gelukkig is dit vaak eenvoudig op te lossen. U zet de buizen stevig in elkaar door ze goed in elkaar te drukken en een kwart slag te draaien. Zo zetten de buizen zichzelf vast en kunt u weer vrolijk door met stofzuigen.

Wat is nu de situatie rond het energielabel?

Alle huidige energielabels zijn ongeldig verklaard. Fabrikanten hebben even de tijd dit aan te passen. Er wordt in Brussel hard gewerkt aan een nieuwe meet methode voor de energielabels.

Wat is het voordeel van een ketelmodel stofzuiger?

De werking van een sledemodel en een ketelmodel stofzuiger is anders door de constructie. Bij een ketelmodel is de motor boven de stofzak geplaatst en bij een sledemodel achter de stofzak. Daardoor ontstaat er in een ketelstofzuiger een cyclonische werking waarbij er altijd een vrije luchtstroom is en u óók met een volle stofzak maximale prestaties heeft. Daarnaast heeft een ketelmodel een grotere inhoud, groter filter en een lager stroomverbruik met een hoge zuigkracht.

Wat te doen als mijn machine defect is?

In eerste instantie kunt u altijd contact opnemen met het bedrijf of winkel waar u de machine heeft gekocht. Zij hebben vaak zelf een servicedienst en weten anders de snelste weg te vinden naar de reparatiedienst van Numatic. De monteurs van Numatic werken vaak buiten de deur. Een reparatie langsbrengen kost u veel tijd en deze kan meestal niet direct worden verholpen.

Wat te doen als ik een onderdeel mis of deze stuk is?

De geselecteerde Numatic verkooppunten beschikken over zogenaamde ‘spare parts tekeningen’ waarop ieder onderdeel van uw machine is te vinden. U kunt hier ook direct uw onderdeel bestellen. Veel voorkomende onderdelen zoals slangen, wartels, moffen en zuigmonden zijn meestal uit voorraad leverbaar.

Waar kan ik mijn stofzakken kopen?

Via de storelocator vindt u een verkoop- en servicepunt bij u in de buurt of online.

Welke procedure hanteren jullie als ik dealer wil worden?

Er zijn verschillende criteria die tegen het licht worden gehouden. Hiervoor komt altijd een vertegenwoordiger van Numatic bij u langs om kennis te maken. U kunt een verzoek indienen bij de afdeling Sales Support via het contactformulier.

Wat is jullie emailadres?

Algemene vragen kunt u stellen via het contactformulier of telefonisch op +31 172 467 999 (tijdens kantooruren). Orders kunnen worden verstuurd naar verkoop@numatic.nl