Veel gestelde vragen

Waar kan ik mijn product kopen?
Numatic werkt uitsluitend met dealers, voor zowel het professionele als het huishoudelijke assortiment.
Voor Homecare producten zoals Henry, Hetty, James, Charles en George kunt u terecht op de dealerlocator op deze website, klik hier voor de dealer locator.
Voor een dealeradres voor professionele schoonmaakmachines en artikelen kunt u terecht bij een netwerk van ca. 100 dealers in Nederland en België.
Voor adressen kunt u contact opnemen met Sales Support +31 172 467 999, +32 3844 8343 of via het contactformulier. Een zoekopdracht op Google op ‘Schoonmaakgroothandel’ en ‘Plaatsnaam’ geeft wellicht ook een adres bij u in de buurt.

 

Wat is het verschil tussen de Henry 180 en de Henry Plus?
De Henry Plus is rijker uitgevoerd. Het accessoirepakket is groter, de stofzuiger heeft een telescoopsteel en een extra zuigmond. Daarnaast zijn de Plus-modellen zuiniger in combinatie met de bijgeleverde FreeFlo-zuigmond. Klik hier voor aanvullende informatie over Henry Plus.

 

Wat houdt het energie label in en hoe is deze opgebouwd?
Het energielabel op stofzuigers is verplicht vanaf 1 september 2014 en is voor zowel consumenten- als bedrijfsstofzuigers. Waterzuigers, tapijtreinigers en industriële machines zijn uitgesloten.
Het energielabel geeft een score aan van energieverbruik, stofemissie (uitstoot lucht), geluid en de prestaties op tapijt en harde vloeren. Klik hier voor meer informatie over EcoDesign.

 

Wat is het voordeel van een ketelmodel stofzuiger?
De werking van een sledemodel en een ketelmodel stofzuiger is anders door de constructie. Bij een ketelmodel is de motor boven de stofzak geplaatst en bij een sledemodel achter de stofzak (klik hier voor een schematische weergave). Daarnaast ontstaat in een ketelstofzuiger als het ware een cycloon waardoor een makkelijker luchtverplaatsing kan worden gerealiseerd met gebruik van minder wattage. Een ander groot voordeel is de grote ruimte voor stofopvang (9 liter!) die door de plaatsing van de motor geheel gevuld kunnen worden zonder dat de stofzuiger veel zuigkracht verliest.

 

Wat te doen als mijn machine defect is?
In eerste instantie kunt u altijd contact opnemen met het bedrijf of winkel waar u de machine heeft gekocht. Zij hebben vaak zelf een servicedienst en weten anders de snelste weg te vinden naar de reparatiedienst van Numatic. De monteurs van Numatic werken vaak buiten de deur. Een reparatie langsbrengen kost u veel tijd en deze kan meestal niet direct worden verholpen.

 

Wat te doen als ik een onderdeel mis of deze stuk is?
De geselecteerde Numatic verkooppunten beschikken over zogenaamde ‘spare parts tekeningen’ waarop ieder onderdeel van uw machine is te vinden. U kunt hier ook direct uw onderdeel bestellen. Veel voorkomende onderdelen zoals slangen, wartels, moffen en zuigmonden zijn meestal uit voorraad leverbaar.

 

Waar kan ik mijn stofzakken kopen?
Klik hier voor de dealerlocator voor een adres bij u in de buurt.

 

Welke procedure hanteren jullie als ik dealer wil worden?
Er zijn verschillende criteria die tegen het licht worden gehouden. Hiervoor komt altijd een vertegenwoordiger van Numatic bij u langs om kennis te maken. U kunt een verzoek indienen bij de afdeling Sales Support via het contactformulier.

 

Wat is jullie emailadres?
Algemene vragen kunt u stellen via het contactformulier of via de chat-functie op deze website (tijdens kantooruren).
Orders kunnen worden verstuurd naar verkoop@numatic.nl